Von Menschen und Marken

Let’s face it; the day is coming when independent journalists will offer their goods and services to media companies, instead of the companies actually employing them. This is already happening on a small scale, but I expect it will increase as fiscal pressures squeeze the life out of media companies. Hard-working independent contractors can make good money, and it will cost media companies less to purchase their work.

Terry Heaton befasst sich mit der hier schon mal thematisierten Frage, ob und wie als Journalist zu einer eigenen Marke wird und werden sollen. Damit nimmt er Bezug auf Jeremiah Owyang, der in seinem Blog in sieben Punkte erläutert, How to Get Noticed:

Have a goal

Develop a unique brand

Get personal

Attend local events

Lead events

Be interesting

Archive your achievements

Owyang wiederum bezieht sich mit dieser Liste auf einen Beitrag von Sehl Israel, der unter dem Titel Personal & Corporate Brands. They Interdepend on each other der Frage nachgeht, wie die persönliche Marke Robert Scoble und die Wirtschaftsmarke Microsoft sich entwickelt haben, nachdem Scoble das Unternehmen verlassen hat:

I am not certain how this will evolve, but I’m pretty certain that it means that how we feel about companies will be based on what we know about its people rather than what an ad agency’s creative team can foist on you.

via, via Wired Journalists